Kedves Látogatóink!
Ha szeretik a kihívásokat, szeretnék összekötni a kikapcsolódást a játszva tanulással, akkor egy múzeumi detektívjáték tökéletes választás lehet az egész család, felnőtt csoportok vagy iskolás osztályok számára is.
A Móra Ferenc Múzeum három detektív játékot ajánl a látogatóknak: mindhárom játszható iskolás osztályok, családok, felnőtt vagy gyerek csoportok számára vagy akár egyénileg is. A játékok körülbelül 1-1,5 óra alatt játszhatóak végig, a részleteket az alábbiakban olvashatják.
Az ügyes detektívek elnyerik méltó jutalmukat: a sikeres megoldók ajándékot kapnak.
Jó szórakozást, kellemes időtöltést kívánunk játékos kedvű látogatóinknak!
AZ EZERARCÚ MÓRA – Múzeumi detektívjáték
Móra Ferenc unokája, a Vadember nagyon huncut kisgyerek – olyannyira, hogy elveszett a múzeumban! Segítsetek Mórának megtalálni a kisfiút a különböző izgalmas nyomok és feladványok segítségével!
Egy játék ára: 1500 Ft/csomag. Egy csomag 1-5 fő részére ajánlott.
A játék megvásárolható a múzeum pénztárában.
AZ ELKÓBOROLT TORÓ REJTÉLYE -
Múzeumi detektívjáték gyerekeknek
Nagy bajban van a természettudományi osztály csapata…
Néhány napja eltűnt Toró, mindenki kedvenc csibésze.
Éjt nappallá téve kerestük, átnéztünk minden zegzugot. lementünk a múmiákkal teli pincébe, felmentünk a pókhálókkal átszőtt padlásra, még a kilátóban is kutattunk utána, de nem leltük sehol…
Segíts nekünk a keresésben!
Egy nagyon izgalmas nyomozásra invitálunk, amely során választ kapsz a kérdésre:
Ki az a Toró és vajon hol lehet?
A játék tartalma: 1 db játékfüzet
Ajánlott korosztály: 6-10 év
Amire szükséged lesz: 1 db ceruza
Egy játék ára: iskolai csoportok esetén: 690 Ft/fő
Egyéni látogatóknak: 990 Ft/fő
Egy játék 1-2 fő részére ajánlott.
A játék megvásárolható a múzeum pénztárában, ill. a múzeumboltban.
VÁRBÖRTÖN TITKA –
Okostelefonnal játszható múzeumi detektívjáték
Bújjatok egy muzeológus bőrébe, és állapítsátok meg egy régi, darabokban fellelt váralaprajz korát! Az egykori szegedi vár maradványait és történeti forrásait feltérképezve, eme titokzatos váralaprajz darabkáit összeillesztve egy rejtélyt is megoldhattok, mely a szegedi vár sötét múltját is felvillantja. Ráadásként még az is kiderül, hogy ki rajzolhatta a kezdetleges kivitelű rajzot.
A rejtély megoldásához egy okostelefonra és QR-kód olvasóra, valamint mobilinternetre van szükségetek. A történelmi tanösvény körbejárása után a játék bevezet a Vármúzeumba, ahol belépőjegy és csapatonként (max. 5 fő) 500 Ft értékű játékdíj megfizetését követően fejezhetitek be a játékot.
Tudtátok-e? Néhány érdekesség a régi szegedi várról
Az 1879-es szegedi Nagyárvíz utáni újjáépítési munkálatokban az évszázadok virágzásait és viharait túlélő, kiterjedt méretű szegedi várat szinte teljes egészében elbontották, kivéve a vízibástyát és a ma Vármúzeumként ismert épületet. Ám nem hiába a mondás: „Nem vész el, csak átalakul” − az árvíz után a Stefánia palotasort nagyrészt a vár tégláiból építették.
Az egykori szegedi várról, így a bástyákkal, impozáns kapukkal és várfallal körbevett várbelsőről az évszázadok folyamán a régészeti feltárásoknak, történeti emlékanyagoknak és kutatásoknak köszönhetően sok információ áll rendelkezésre.
Vajon az 1700-as években elbontott gótikus vártemplomban egykoron Mátyás király is imádkozhatott?
A középkori palota más uralkodókat is vendégül látott.
Valamint tudtátok, hogy a ma látható Vármúzeum egykor egy Mária Terézia kapunak nevezett épületrész volt csupán?
Az elbontást megelőző évtizedekben pedig börtönként működött a szegedi vár, ahol sok ítéletre váró híres és hírhedt betyár is raboskodott, köztük Rózsa Sándor is.
A játék során további érdekességeket tudhattok meg a történelmi tanösvényt és a vár kiállítását bejárva.
A játék a Móra Ferenc Múzeum egyik oroszlánjával szemben kihelyezett információs pulttól indul.