Múzeumi detektívjáték

Kedves Látogatóink!

 Ha szeretik a kihívásokat, szeretnék összekötni a kikapcsolódást a játszva tanulással, akkor egy múzeumi detektívjáték tökéletes választás lehet az egész család, felnőtt csoportok vagy akár iskolás osztályok számára.

 Mindkét detektívjáték körülbelül 1-1,5 óra alatt játszható végig egyedül, vagy csoportosan is.

Az ügyes detektívek elnyerik méltó jutalmukat: ajándék a sikeres megoldóknak!

Jó szórakozást, kellemes időtöltést kívánunk játékos kedvű látogatóinknak!

 móra_logo_honlapra-01

Az ezerarcú Móra Ferenc – múzeumi detektívjáték

 

Egy játék ára: 1500 Ft/csomag. Egy csomag 1-5 fő részére ajánlott.

A játék megvásárolható a múzeum pénztárában.

 

Egy kis ízelítő a játékból:

 AZ EZERARCÚ MÓRA

 A „soktudományú” Móra Ferenc 1927. május 21-én hivatalát és tollát 12 órakor letéve a „sokablakos ház” lépcsőjén lesietve unokájának születésnapjára igyekezett – bokros teendőit erre az időre megszakítva. Gondolatai szinte kiültek arcára, miközben íróasztalát munkával tele hagyta pár órára megpihenni: „Megköt az a nagy ház, amelynek az életem nagyobb részét neki adom, a könyvtár és a múzeum, az évi ezer akta, a számadások, a gepidák és a hunok.” „Minálunk mindenhez érteni kell az embernek, s nem szentelheti magát egy munkának. Két hétig érmekkel vesződik az ember, aztán három napig átalakul madártudóssá, egy hét múlva kövületekkel bajlódik, aztán kigubódzik belőle az etnográfus …”

 

A villamos lassan, lomhán döcögött. Móra állva kapaszkodott, udvariasan fogadta az utazóközönség köszönéseit, és kis idő múltán újra gondolataiba temetkezett.

 

A Vadember huncut szemeit látta maga előtt. Ám a következő pillanatban, még éppen az ajtók csukódása előtt feleszmélt – azon nyomban le kell szállnia. Sebes léptekkel sietett az ajtóhoz. Jobb kezében még mindig úgy fogta Panka virágcsokrát, ahogy a múzeumból eljött. Ám táskáját (melynek súlya nem volt elhanyagolható) a villamos ülésén felejtette.

 

Egy becsületes megtaláló a táskát felnyitva csupa érdekességre bukkant, és nyomozásba kezdett, hogy azt annak tartalmával mielőbb egyben visszajuttassa jogos tulajdonosának.

Segíts beazonosítani a tárgyakat a megtalálónak a múzeum kiállításait bejárva, a füzet instrukcióit sorban követve, így a játék folyamán Móra Ferenc sokoldalúságát is megismerheted.

LOGO_a varborton titka_bővebb-01

A várbörtön titka –

Okostelefonnal játszható múzeumi detektívjáték

 

Bújjatok egy muzeológus bőrébe, és állapítsátok meg egy régi, darabokban fellelt váralaprajz korát! Az egykori szegedi vár maradványait és történeti forrásait feltérképezve, eme titokzatos váralaprajz darabkáit összeillesztve egy rejtélyt is megoldhattok, mely a szegedi vár sötét múltját is felvillantja. Ráadásként még az is kiderül, hogy ki rajzolhatta a kezdetleges kivitelű rajzot.

A rejtély megoldásához egy okostelefonra és QR-kód olvasóra, valamint mobilinternetre van szükségetek. A történelmi tanösvény körbejárása után a játék bevezet a Vármúzeumba, ahol belépőjegy és csapatonként (max. 5 fő) 500 Ft értékű játékdíj megfizetését követően fejezhetitek be a játékot.

 

Tudtátok-e? Néhány érdekesség a régi szegedi várról

Az 1879-es szegedi Nagyárvíz utáni újjáépítési munkálatokban az évszázadok virágzásait és viharait túlélő, kiterjedt méretű szegedi várat szinte teljes egészében elbontották, kivéve a vízibástyát és a ma Vármúzeumként ismert épületet. Ám nem hiába a mondás: „Nem vész el, csak átalakul” − az árvíz után a Stefánia palotasort nagyrészt a vár tégláiból építették.

Az egykori szegedi várról, így a bástyákkal, impozáns kapukkal és várfallal körbevett várbelsőről az évszázadok folyamán a régészeti feltárásoknak, történeti emlékanyagoknak és kutatásoknak köszönhetően sok információ áll rendelkezésre.

Vajon az 1700-as években elbontott gótikus vártemplomban egykoron Mátyás király is imádkozhatott?

A középkori palota más uralkodókat is vendégül látott.

Valamint tudtátok, hogy a ma látható Vármúzeum egykor egy Mária Terézia kapunak nevezett épületrész volt csupán?

Az elbontást megelőző évtizedekben pedig börtönként működött a szegedi vár, ahol sok ítéletre váró híres és hírhedt betyár is raboskodott, köztük Rózsa Sándor is.

 

A játék során további érdekességeket tudhattok meg a történelmi tanösvényt és a vár kiállítását bejárva.

A játék a Móra Ferenc Múzeum egyik oroszlánja alatt kihelyezett molinótól indul.

Nincs találat.